Monday 21 December 2020

BBN3402SATU2020: MINGGU9 WACANA

 MUHAMAD SAHLAN BIN BUTAI

(196032)

Terjemahan Lagu

 

Keluarga

Saya berasa puas hati

Menolong ibu bapa setiap hari

Bermula di pagi hari

Sehingga malam nanti

 

Ibu bapa yang disayangi

Saya tetap berhati-hati

Menjaga budi pekerti

Keluarga saya yang dicintai

 

Saya sayaing ibu dan bapa

Abang, kakak, adik dan saudara

Mereka semua ada bersama

Semasa saya memerlukan mereka

 

Family

I feel satify

Helping parents every day

Starting in the early day

Until in the dark day

 

Dear parents

I remain concern

Maintain good prudent

My beloved blood line friend

 

I love mother and father

Brother, sister, youngest brother and sister

They are all there together

When I need their

 

 

 Rujukan


Normaliza Abd Rahim (2019). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi Teori dan Aplikasi.  Terengganu: Universiti Malaysia Terengganu.

 


No comments:

Post a Comment

BBN3402Satu2020: PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER

  Muhamad Sahlan bin Butai 196032   Assalammu’alaikum dan salam sejahtera kepada semua. 18 Januari merupakan kelas terakhir bagi subjek BB...