Monday 14 December 2020

BBN3402SATU2020: MINGGU8 TWITTER

 

Yang Maha Kuasa akan memberikan apa yang anda mahukan ketika waktunya tepat. Sekiranya ia baik untuk anda, Dia akan memastikan bahawa anda mendapatkannya. Sekiranya buruk bagi anda, Dia akan menjauhkannya dari anda. Jangan sesekali berfikir bahawa Dia belum mendengar anda. Dia tahu apa yang ada di dalam hati anda bahkan sebelum anda mengucapkannya!

Belajar bersikap adil. Yang Mahakuasa mengasihi mereka yang adil. Kadang-kadang anda tidak menyukai seseorang berdasarkan apa yang orang lain katakan tentangnya atau keterangan orang lain tentangnya. Tetapi dia ternyata menjadi orang yang baik. Oleh itu, jauhkan diri daripada mempunyai idea-idea awal. Beri peluang kepada semua orang!

Mahakuasa. Maafkan kami kerana berusaha memperbaiki perkara dengan sendiri. Maafkan kami kerana berlari mencari pertolongan padahal kami harus berpaling kepada-Mu. Maafkan kami kerana lupa betapa kami memerlukan Anda melebihi semua orang & semua yang lain. Anda tahu keperitan, beban & perhatian kami. Sembuhkan kami. Buat kita kembali sihat!



Ada masanya, Yang Maha Kuasa akan memperlambat anda hanya untuk melindungi anda. Kelewatan tidak bermaksud penolakan. Ada kejahatan di hadapan anda yang tidak dapat anda lihat tetapi Dia dapat. Jadi, jangan selalu terburu-buru Baca tanda-tandaNya. Anda akan sentiasa bersyukur kerana anda tidak tergesa-gesa dalam perkara. Perlahankan!

Bimbang tidak akan membawa anda jauh. Sebilangan besar perkara yang anda bimbangkan tidak penting. Anda juga tidak dapat mengawalnya Ini adalah cara Yang Mahakuasa untuk menunjukkan kepada anda siapa yang bertanggungjawab. Jadi fokus untuk menjadi versi terbaik diri anda. Jadilah contoh & teladan yang luar biasa. Serahkan selebihnya kepada-Nya!
 

 

No comments:

Post a Comment

BBN3402Satu2020: PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER

  Muhamad Sahlan bin Butai 196032   Assalammu’alaikum dan salam sejahtera kepada semua. 18 Januari merupakan kelas terakhir bagi subjek BB...