Friday 19 June 2020

MODEL PENCERITAAN NORMALIZA ABD RAHIM (2018) 1

LIRIK LAGU 1 (KELUARGA)

Saya berasa puas hati
Menolong ibu bapa setiap hari
Bermula di pagi hari
Sehingga malam nanti

Ibu bapa yang disayangi
Saya tetap berhati-hati
Menjaga budi pekerti
Keluarga saya yang dicintai

Saya sayang ibu dan bapa
Abang, kakak, adik dan saudara
Mereka semua ada bersama
Semasa saya memerlukan mereka
Gambar 1: Gambar yang dimuatnaik ke dalam Facebook

Gambar 2: Gambar yang dimuatnaik ke dalam Twitter

Logo tersebut menggambarkan lirik lagu 1 iaitu tentang sebuah keluarga yang aman, harmoni dan penuh dengan kebahagiaan. Logo tersebut juga menunjukkan ahli keluarga yang terdiri daripada seorang bapa, seorang ibu dan seorang anak. Ia menggambarkan kepada kita sebuah keluarga yang sempurna. Selain itu, tangan ahli keluarga yang saling berpegangan dalam logo adalah bertujuan untuk memaparkan keluarga tersebut sangat utuh dan sentiasa tolong-menolong antara satu dengan yang lain. Seterusnya, bentuk hati di kiri dan kanan logo bertujuan untuk menunjukkan kasih sayang yang telah melengkapi keluarga itu.

Rujukan

Normaliza Abd Rahim (2019). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi Teori dan Aplikasi.  Terengganu: Universiti Malaysia Terengganu.

No comments:

Post a Comment

BBN3402Satu2020: PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER

  Muhamad Sahlan bin Butai 196032   Assalammu’alaikum dan salam sejahtera kepada semua. 18 Januari merupakan kelas terakhir bagi subjek BB...